Van theorie naar praktijk – Here we go…

Deze week zijn we officieel van start gegaan met de ontwikkeling van Connect II, de opvolger van – zoals de naam al doet vermoeden – het huidige Connect, een backoffice systeem waarmee P&O medewerkers inzage hebben in de vacatures en sollicitaties.

Officieel van start is in deze dat we om tafel hebben gezeten met opdrachtgever en ontwikkelaar om in kaart te brengen wat het systeem moet kunnen, en wie wat erin mag. Na een sessie van 4 uur hebben we een aardige fundering gelegd voor een functioneel ontwerp, op 22 februari volgt een tweede sessie en hierna begint waar ik persoonlijk al maanden naar uitkijk: het daadwerkelijk ontwikkelen van Connect II.

Connect
Eind 2008 werden wij gepolst om mee te denken/werken aan een nieuw systeem dat alle ‘analoge’ processen op het gebied van werving moest gaan ‘digitaliseren’. Een door Annemarie uitgewerkte procesbeschrijving was de leidraad voor een systeem dat van de grond af gebouwd moest gaan worden, een spannende uitdaging en een opleverdatum die er niet om loog.

Half januari 2009 zijn de eerste stappen ondernomen. Gaande weg begon iedereen enthousiaster en enthousiaster te worden, en er kwamen tijdens het ontwikkelingsproces steeds meer wensen naar voren. Een deel van deze wensen hebben we uiteindelijk meteen meegenomen, maar veel kon in de eerder utigewerkte constructie gewoonweg niet meer meegenomen worden. Nog voor Connect werd opgeleverd werd er dus al stilletjes gesproken over Connect II.

Connect II
Nu een jaar – en een hoop ervaring – later, staan we aan het begin van de opvolger van Connect. Waar ik tijdens de ontwikkeling van Connect mezelf erop betrapte geregeld mee te denken over de gang van de bestaande procedures, zal ik bij de ontwikkeling van Connect II meer op de achtergrond blijven en vooral uitvoeren.

Na maanden van overleggen, uitwerken en specificeren gaan we nu eindelijk weer beginnen.

Here we go…