Slow recruitment

Interessant onderzoek van Forrester over zoekmachinemarketing en display advertising. De verwachting is dat display advertising vanaf 2013 weer groeipercentages van meer dan 10% zal laten zien en dat het belang van search gaat afnemen.

Als dat zo is, vind ik het wel goed nieuws.

Regelmatige lezers van dit blog weten dat ik me soms nogal kan opwinden over één van de – in mijn ogen wat minder geslaagde – consequenties van het feit dat internet zo’n gigantische rol in ons leven is gaan spelen: de mogelijkheid die het biedt om oppervlakkige en snelle resultaten te behalen.

Het zou mooi zijn als er meer aandacht komt voor middelen die niet alleen zijn gericht op korte, snelle zoek-en-vind-acties, maar dat er een tja, herwaardering plaatsvindt van middelen die in elk geval in potentie de mogelijkheid meebrengen om een verhaal te vertellen, meer te laten zien, gevoel over te dragen. Met alle technische mogelijkheden van tegenwoordig – rich of multimediavarianten van de aloude ‘banner’ – krijgt display advertising dan bijna de functie die televisie al die jaren gehad heeft. En het zou helemaal mooi zijn als dergelijke advertenties, die door hun formaat en brutale presentatie soms een halve website onzichtbaar maken, zich wat minder heftig op de voorgrond zouden dringen of op z’n minst een duidelijk zichtbaar kruis rechtsboven hebben om uitgezet te worden.

Hoe dan ook, ik juich het zeer toe als er na de jaren van snel scoren met snelle middelen weer aandacht komt voor strategieën en middelen die een duurzamer en bestendiger resultaat beogen; noem het ‘slow recruitment’!

Een gedachte over “Slow recruitment”

  1. Met bovenstaande blog kan ik volledig instemmen. Het succes van zoekmachine marketing is niet zelden het gevolg van een verstoord vraag en aanbod, of een risicoloos product dat tegen een groot voordeel wordt aangeboden. De overige successen worden geboekt door sterke merken. Deze moet je onderhouden, anders kalft je breinpositie af en dat doe je door trots en inhoudelijk over jezelf te vertellen en daar is display advertising bij uitstek geschikt voor. Lang leve de rivival van inhoudelijke communicatie.

Reacties zijn gesloten.