Zo Tru – pittige stellingen gevraagd

Na de bijeenkomsten van juni, is er op donderdag 25 november 2010 weer een Tru Conference in Amsterdam. En weer mag ik één van de track leaders zijn, op één van mijn favoriete onderwerpen: employer branding.

Vorige keer was het prachtig weer, herinner ik me. Beetje warm zelfs. En vond een groot deel van het programma plaats op het terras. Nu zeggen de voorspellingen dat het winter wordt. Nou ja, er zijn ergere dingen.

Vorige keer had ik zelf een verhaal voorbereid, maar voor deze keer vraag ik het mijn lezers: waar zou het volgens jullie over moeten gaan? Wat zijn onderwerpen – gerelateerd aan het onderwerp Employer Branding – waar wel eens goed over gediscussieerd mag worden? Wat voor stellingen stimuleren de discussie? Een paar voorbeelden:

  • Employer Branding is flauwekul
  • Employer Branding kan niet zonder sociale media
  • Als je maar genoeg geld meeneemt, kan iedereen een Employer Brand zijn
  • Het interesseert medewerkers niets of hun werkgever een Employer Brand is

Heb je meer suggesties? Geef ze hieronder op!

6 gedachten over “Zo Tru – pittige stellingen gevraagd”

  1. Nog een paar:

    1. Ik kan soms zo verlangen naar Pieter Timmerman.

    2. De werkelijkheid klopt.

    3. Employer branding is downloaden: kopiëren van oplossingen van gisteren voor uitdagingen van vandaag en morgen. Of zoals Einstein zei: insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.

    4. De werkgever die denkt dat hij sociale media kan inzetten voor employer branding begrijpt er echt niets van.

  2. Wil je een aantrekkelijke werkgever zijn? Zorg eerst dat je het bent. Ga het daarna vertellen. Anders kun je als werkgever behoorlijk je vingers branden.

  3. Geld is het antwoord op alle vragen…
    Hoewel, er zijn mensen die voor principes en/of eer en/of uitdaging gaan; gelukkig. Daar hoef je geen IBM of Shell voor te heten.

  4. Om als een brand te worden gekenmerkt, moet je als organisatie een gezicht hebben. Negentig procent van de bedrijven of non-profits heeft dat überhaupt niet.
    Employer Branding heeft dan ook alleen zin als het bedrijf al een sterk merk is én het als werkgever iets unieks te bieden heeft. Dan blijft er van de resterende tien procent maar weinig over.

Reacties zijn gesloten.