Segmenteren, segmenteren

Morgen draaft heel arbeidsmarktcommunicerend Nederland op bij De wereld werft door, ofwel DWWD (of: #DWWD). Het is dan ook een evenement waarbij iedereen kan zien en leren wat het nieuwste van het nieuwste in AMC-land is – en welke praktijken misschien niet nieuw zijn, maar hun werking in de praktijk hebben bewezen.

Een voorbeeld van dit laatste is de workshop over segmenteren, van Marion de Vries en ondergetekende. Segmenteren, doelgroepen… Eén van de fundamenten van het vak.

Zonder een goede segmentatie van je doelgroepen kun je eigenlijk niet tot een goede strategie komen. Het verband tussen doelgroepen, middelen en media, en manieren om je verhaal over het voetlicht te krijgen wordt steeds belangrijker. Onder andere door de opkomst van de online sociale media zijn die doelgroepen op steeds meer verschillende plaatsen te vinden. Daarbij komt dat de verwachtingen rond communicatie en het afstemmen van informatie op persoonlijke behoeften steeds groter zijn geworden. Je zult dus een manier moeten vinden om naar die doelgroepen te kijken. En je vervolgens afvragen hoe je al die informatie het beste kunt gebruiken.

Tijdens de workshop leer je er in elk geval meer over. En als je daar om wat voor reden niet bij kunt zijn, kun je hier een whitepaper over het onderwerp downloaden.