Het Employer Brand Netwerk

Het businessmodel van ZZP’ers werkt voor klanten vaak beter dan de traditionele(re) adviesbureaus, stond hier onlangs te lezen. En inmiddels is 75% van de adviesmarkt in handen van bedrijven zonder personeel, blijkt uit onderzoek van het Financieel Dagblad. Blijkbaar doen ze het goed.

Gebruik maken van zelfstandigen kan echter als keerzijde hebben dat zo’n éénpitter relatief kwetsbaar is. Als een ZZP’er door ziekte of om andere redenen niet inzetbaar is, is er geen backup. Voor klanten is dat geen wenselijke situatie. Negen éénpitters hebben o.a. daarom de handen ineen geslagen en het Employer Brand Netwerk opgericht. Negen mensen die hun sporen – in veel verschillende rollen en in veel verschillende organisaties – (meer dan) verdiend hebben op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitment en die hun kennis en ervaring graag willen delen – met elkaar én met de klanten. Daar profiteert sowieso iedereen van. Maar deze samenwerking zorgt ook voor een budgetvriendelijke, flexibele inzet van vaardigheden én voor continuïteit.

Ik ben er trots op om deel uit te maken van dit netwerk.

Meer weten over het Employer Brand Netwerk? Je kunt hier het persbericht downloaden of kijk op de site.