De Employer Branding Experience 2013

De arbeidsmarkt schudt op z’n grondvesten. De economische crisis heeft een nieuw recordaantal werklozen opgeleverd. Het aantal vaste contracten is gedecimeerd, tijdelijke contracten zijn de norm. Het aantal zelfstandigen begint het miljoen te naderen. De workforce wordt steeds meer een stelletje duiven dat naar behoefte naar binnen en weer naar buiten vliegt. Wat is er aan de hand?

Employer branding experience 2013

Die vraag is het onderwerp van de Employer Branding Experience die op donderdag 31 oktober 2013 zal plaatsvinden in het AFAS Circustheater in Den Haag. De Employer Branding Experience is hét vakcongres over werkgeversmerken, HR/recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Het thema dit jaar: de beweeglijke arbeidsmarkt.

Wat zijn de consequenties van zo’n beweeglijke arbeidsmarkt voor de manier waarop organisaties en bedrijven zichzelf aan de buitenwereld presenteren? Moeten zij zich wel presenteren, of is het slimmer om maar even wat minder zichtbaar te zijn, in het geweld van reorganisaties en ontslagrondes? En als zij zich dan presenteren, aan wie en wat is een goede manier?

Programma

Tijdens het congres wordt dit vraagstuk vanuit verschillende perspectieven benaderd:

  • keynotes: twee inspirerende sprekers, één op het gebied van economie en arbeidsmarkt, en één op het gebied van (digitale) communicatie geven hun visie vanuit hun eigen vakgebied;
  • casuïstiek: vijf organisaties geven een kijkje in de keuken over de wijze waarop zij met de constante veranderingen omgaan als het gaat om hun employer branding en benadering van de arbeidsmarkt;
  • creativiteit: hoe kun je creatief inspelen op deze ontwikkelingen: welke rol is er bijvoorbeeld voor de corporate story, voor strategisch ‘out of the box’ denken of hoe speel je erop in met behulp van huisvesting?
  • specialisme: vanuit verschillende specialismen benaderen we de beweeglijke arbeidsmarkt, zoals corporate communicatie, gamification, doelgroeponderzoek en welke rol spelen de nu zo actuele Big Data?

De Employer Branding Experience 2013 wil midden in de ontwikkelingen staan en de bezoekers naar huis sturen met zinvolle informatie en een heleboel inspiratie om zelf aan de slag te gaan. Meer weten of aanmelden? Kijk op de site!