Something’s gotta give – maar het is niet John Sullivan

Sinds november 2009 zijn hier op wervingsvisies ruim 800 blogposts verschenen. 844 om precies te zijn. In een ijzeren ritme: eerst vijf en later twee per week. Zelden heb ik last gehad van een ‘writer’s block’, sterker nog, meestal was de vraag eerder waar ik niet over zou schrijven. Desalniettemin kostte het produceren van een post vaak veel tijd – vooral het ‘polijsten’, want in tegenstelling tot de ‘gooi maar in elkaar blogs’ van schrijvers die hun eigen teksten nooit teruglezen, moesten die van mij taalkundig perfect zijn. 

wervingsvisies

Tijd – daar heb ik op dit moment niet zo veel van. Een combinatie van (veel) werk en persoonlijke omstandigheden maken dat ik de handdoek in de ring gooi. Een beetje, tenminste. Het ritme van twee keer per week gaat niet meer lukken, maar helemaal m’n mond houden kan ik waarschijnlijk toch niet. Of deze beslissing tot een regelmatige frequentie gaat leiden, geen idee. Maar ook bij een onregelmatige frequentie hoop ik jullie hier toch regelmatig aan te treffen. En voor nu heb ik een goedmakertje.

In de vorm van John – pardon, dr John – Sullivan. Ik mag dan op- of toegeven, maar dat doet deze man niet. Nooit. Hij gaat maar door. Als een stoomwals rollen de lijstjes uit zijn toetsenbord. Ditmaal trakteert hij ons op ‘The Top 10 Highest-impact Strategic Recruiting Challenges’ (John zou John – pardon, dr John – niet zijn als het woord ‘strategic’ er niet bij zou staan). Tien uitdagingen die bij onvoldoende aandacht “exponential damage” met zich mee zullen brengen.

Roestig

Denk aan niet voorbereid zijn op de terugkeer van de moordende concurrentie (welke?). Een overbelaste recruitmentorganisatie. Veronachtzaamde employer brands die meer kwaad dan goed doen. Algehele veroudering van praktijken of metrics. Het gebrek aan een goede business case “that quantifies the tremendous dollar impact that recruiting has on corporate revenue and results”. Maar de mooiste van al: roestige managers en onkundige – want slecht betaalde en qua kennis achtergebleven – recruiters, die gaan struikelen over de situatie die het gevolg is van de ‘growth mode’.

Wie er niet in slaagt om al deze uitdagingen onbevreesd het hoofd te bieden, mag rekenen op “negative impact on your results”. Tot wel 50% aan toe. Weest dus allen gewaarschuwd.

Een gedachte over “Something’s gotta give – maar het is niet John Sullivan”

  1. Ha annemarie,
    nog maar af en toe je wervinsgvisie dus..gaan het missen! Dank voor delen van je ideeen en kennis!
    Deze laatste call to action van john sulivan is briljant!

    greets
    ton

Reacties zijn gesloten.