Gastcollege

Op 8 december mag ik een gastcollege geven aan de Hogeschool van Amsterdam. Onderwerp: arbeidsmarktcampagnes en de rol van HRM. Sluit mooi aan bij de vraag of arbeidsmarktcommunicatie nu eigendom is van HRM, communicatie, marketing of nog iemand anders. Het is zo’n discussie die a. al tijden gevoerd wordt en b. zinloos is. Want zelf denk ik dat arbeidsmarktcommunicatie vooral uitgevoerd moet worden door degenen die er verstand van hebben.

Neemt niet weg dat HRM, in de strijd om ‘strategisch business partner’ te worden, er verstand van zou moeten hebben. Dus krijgen deze eerstejaars het van mij voor hun kiezen.

De eerste wijze woorden

De Boeddha zegt: “Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten”.

Maar is het ook de bedoeling dat we alles wat we denken opschrijven? En meer nog, dat we daar een manier voor kiezen die door iedereen gelezen kan worden? Nu maak ik me overigens weinig zorgen. Dit bericht zal door maar weinig mensen gelezen worden.

Nog één andere: “Het is voor ons belangrijk om goede gedachten te hebben, want wij worden wat wij denken”.

Eigenzinnige meningen over arbeidsmarktcommunicatie