Campus recruitment nieuwe stijl

Het probleem met recruitment is dat het na elke crisis weer ongeveer op nul begint. Dat is enerzijds fijn – geen ballast uit het verleden – maar anderzijds ook weer…

Data, kilometers en minder echtscheidingen

Als er één ding is waar HR in het algemeen en recruiters in het bijzonder tegenwoordig hun kaarten op moeten inzetten, is het data. Van ‘we doen maar wat’ tot…

Talent: alle dieren zijn gelijk…

…maar sommige dieren zijn meer gelijk dan andere. Ik moest aan deze quote denken toen ik in een artikel de term ‘talent apartheid’ las: het “scheiden van het zogenaamde superslimme kaf van het…

Oude regels op een nieuwe arbeidsmarkt

De economie trekt aan, meldt het FD. De arbeidsmarkt ook. In het laatste kwartaal van 2014 kwamen er ruim 40.000 banen bij. Het aantal vacatures neemt gestaag toe. Dat is…

Nieuwjaar, maar we leren het nooit

Het is weer nieuwjaar en dat betekent de terugkeer van drie oude bekenden. Ten eerste de ‘lijstjes’ vol trends en ontwikkelingen. Social-mediatrends. Webtrends. Recruitmenttrends. App-ontwikkelingstrends. Dit soort lijstjes voorspelt soms járen…

Millennials – generation forever

Je wordt er mee doodgegooid: millennials. De generatie die is geboren – ruwweg, want over de exacte jaartallen zijn de geleerden het niet helemaal eens – tussen 1985 en 2000.…

Een epidemie voorkomen in tien punten

Volgens de pessimisten onder ons – ze zullen zichzelf waarschijnlijk als ‘realisten’ beschrijven – is er eigenlijk een wereldwijde oorlog nodig om de global economy er weer bovenop te helpen.…

recruitment

Een recruitment dog fight

Er zijn tegenwoordig heel veel verschillende soorten doelgroepen: vast, flex, hoger- of lageropgeleid, in een schaarse markt of juist een overvloedige… Voor allemaal moet een organisatie het ‘basisverhaal’ en recruitment-…

Het werkgeversmerk bestaat niet meer

Op 5 juni was het weer zover: het jaarlijkse Intermediair Arbeidsmarktevent, met de bekendmaking van de Favoriete werkgever 2014. Zoals elk jaar een genoeglijk samenzijn met oude en nieuwe bekenden.…

Employer branding: verhalen over regie

Dinsdag 27 mei 2014, de eerste Employer Brand Stories, georganiseerd door het Employer Brand Netwerk. Negen zelfstandige experts die beschikken over veel kennis en ervaring met arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Drie…

De kandidaat centraal stellen? Waarom?

“Het besef begint steeds meer door te dringen dat de mens de enige en cruciale factor tot het succes van elke technologische ontwikkeling en ieder proces is”, zegt dit artikel…