De kwaliteit van reclame

Op de Algemene Ledenvergadering van de VEA werd een pleidooi gehouden voor minder, maar betere reclame. Vooral op tv, had ik de indruk. Bij monde van voorzitter Wisbrun: ‘Overdaad schaadt, er…

Ploegen plus – Introductie

In juni 2009 verscheen Ploegen, zaaien en binnenhalen, een praktische gids voor arbeidsmarktcommunicatie en personeelswerving, uitgegeven door Wervingsvisie.nl. Hoewel een half jaar in recruitmentland zo ongeveer gelijkstaat aan ‘in de…

Drie manieren om aan het werk te blijven

Als je aantoonbaar over één van de volgende eigenschappen beschikt, zit je nooit zonder werk: Verkoopvaardigheid Toegevoegde waarde Initiërend vermogen Verkoopvaardigheid spreekt voor zich. Als je genoeg omzet om je…

Normandië

Afgelopen herfstvakantie was ik een weekje met de jongste in Normandië, D-Day kijken. Het is verbazingwekkend hoe ze iets dat al zo lang geleden is, zo levend weten te houden…

Gastcollege

Op 8 december mag ik een gastcollege geven aan de Hogeschool van Amsterdam. Onderwerp: arbeidsmarktcampagnes en de rol van HRM. Sluit mooi aan bij de vraag of arbeidsmarktcommunicatie nu eigendom…

De eerste wijze woorden

De Boeddha zegt: “Alles wat we zijn, is het resultaat van wat we dachten”. Maar is het ook de bedoeling dat we alles wat we denken opschrijven? En meer nog, dat…